Saturday, April 19, 2014

Pesta Sukan Antara Staff

Kumpulan Pendidikan YPJ telah sekali lagi menganjurkan Pesta Sukan Antara Staff (PESAS) pada tahun 2014 ini. Pesta sukan edisi ke 2 ini dipengerusikan oleh En Hod B Amin. Sebanyak 4 pasukan  menyertai pesta sukan ini yang bermula 17 April sehingga 19 April. Pasukan-pasukan tersebut adalah IbuPejabat, Kolej Komuniti YPJ, Sekolah-sekolah dan Yayasan Pelajaran Johor. Antara acara yang dipertandingkan adalah Petanque, Badminton, Ping Pong, Bola Jaring, Futsal, Sepak Takraw, Bola Tampar, Boling, Karom dan Dart.









          Berdasarkan prestasi pasukan, acara Petanque dan Ping Pong merupakan kekuatan pasukan HQ. Acara Bola Tampar Lelaki dan Futsal Wanita adalah milik pasukan KK. Manakala acara Boling lelaki dan wanita adalah kekuatan utama pasukan YPJ. Selain daripada acara yang disebutkan, semua pasukan mempunyai kekuatan yang seimbang untuk memenangi acara yang dipertandingkan.

          Setelah berusaha dengan gigih, hanya satu sahaja pasukan yang berjaya menjadi juara. Pasukan HQ ditabalkan sebagai juara pada pesta sukan kali ke dua ini. Manakala pasukan KK menjadi Naib Johan, YPJ ketiga dan Pasukan Sekolah mendapat tempat ke 4. Pasukan Kolej Komuniti juga mendapat anugerah pasukan terbaik seluruh kejohanan ini. Tahniah diucapkan kepada Pengerusi J/Kuasa, ahli-ahli jawatankuasa, ketua teknikal, ketua kontinjen dan pasukan yang berjaya menjadi juara.

Berikut adalah markah akhir setiap pasukan;

HQ, Ibu Pejabat  40 Markah     4 Emas 6 Perak 2 Gangsa
Kolej Komuniti    38 Markah     5 Emas 3 Perak 4 Gangsa
YPJ                      24 Markah     3 Emas 2 Perak 3 Gangsa
Sekolah               15 Markah     1 Emas 2 Perak 4 Gangsa

HQ - Johan Petanque, Karom, Ping Pong dan Dart
KK - Johan Bola Tampar L, Badminton, Futsal L & W dan Bola Jaring
YPJ - Johan Boling L & W dan Sepak Takraw
School - Johan Bola Tampar Wanita

2 comments:

Unknown said...

Terima kasih .laporan yang lengkap.

mahalias said...

Sama-sama