Sunday, November 22, 2009

Annual Dinner Pelajar IHYPJ- Memori Terindah




Majlis Perwakilan Pelajar (MPP) melalui Yang Dipertua (YDP) Saudara Ammar Salleh dan ahli jawatankuasa beliau dengan kerjasama kelab Hoteliers dan kelab Culinary telah menganjurkan majlis annual dinner di Restoran JB Catering, Tasik Merdeka , Johor Bahru pada 19 November 2009 yang menghimpunkan seramai 250 orang pelajar semester 1 hingga Semester 5 IHYPJ .

Antara tujuan utama majlis ini adalah, meraikan pelajar-pelajar semester 5 yang akan meninggalkan pembelajaran formal di kolej. Mereka akan menjalani latihan praktikal sebelum menamatkan pembelajaran sebagai mahasiswa IHYPJ. Majlis ini juga adalah untuk menyampaikan Anugerah Ketua Pegawai Eksekutif kepada pelajar yang cemerlang dalam akademik yang memperolehi GPA 3.5 ke atas. Anugerah ini telah disampaikan oleh Ketua Eksekutif IHYPJ En Mohd Asmadi bin Hj Alias. Kejayaan yang capai oleh pelajar ini diharap agar menyuntik semangat kepada rakan-rakan lain untuk belajar dengan lebih tekun agar mendapat kejayaan cemerlang. Di akhirnya IHYPJ berharap agar berjaya mencalonkan pelajar terbaik untuk menerima anugerah pingat emas menteri besar johor sepertimana yang pernah dicapai Nur Awatif Abd Rahman pada konvokesyen tahun lalu. Di samping itu, pelajar berkesempatan beramah mesra dengan pensyarah yang turut hadir memeriahkan majlis.

Ketika ditanya, En Mohd Asmadi Hj Alias menjelaskan "Saya mengucapkan tahniah di atas kejayaan menganjurkan majlis pada malam ini. Satu perkara yang sangat membanggakan saya adalah tahap kerjasama dan persefahaman yang tinggi di antara pelajar Kulinari dan Hospitaliti menyebabkan kehadiran tetamu yang tinggi dicatatkan. Kehadiran seramai 250 orang adalah jarang berlaku bagi mana-mana program IHYPJ sebelum ini"




No comments: