Sunday, November 13, 2016

Majlis Menandatangani Memorandum Perjanjian dan Memorandum Persefahaman di dalam bidang minyak dan gas

9 November 2016 - Kolej Kemahiran dan Teknikal Johor telah meningkatkan kemampuan di dalam menyediakan latihan di dalam bidang minyak dan gas dengan memeterai perjanjian dan persefahaman dengan dua buah organisasi pada hari ini. Memorandum perjanjian adalah di antara Kemahiran YPJ Sdn. Bhd dengan S&A World Tradelink Sdn Bhd, sebuah syarikat yang membekalkan tenaga kerja ke projek Rapid Pengerang. Kerjasama ini meliputi merancang dan melaksanakan program latihan kemahiran yang diiktiraf dan diterima untuk bekerja di projek Rapid Pengerang.

Di samping itu, KYPJSB juga menandatangani memorandum persefahaman untuk bekerjasama dengan SR Scaffolding Sdn Bhd. Syarikat ini mengendalikan kolej latihan di Kemaman Terengganu yang diiktiraf oleh JKKP. Persefaham ini adalah bagi mendapatkan kelulusan JKKP untuk menjadikan Kolej Kemahiran dan Teknikal Johor cawangan Kota Tinggi sebagai pusat latihan yang bertauliah untuk kursus-kursus berkaitan minyak dan gas.

Majlis menandatangani kedua-dua dokumen ini disaksikan oleh Ir Hj Kormain B Mohd Nor, Pengarah Jabatan Keselamatan dan Kesihatan Pekerjaan(DOSH) Johor, Tn Hj A Rashid A Rahman, Ketua Pegawai Eksekutif KPYPJ dan Hj Abd Razak Mohd Saad, Pengurus Besar KPYPJ.

Laporan akhbar Utusan Malaysia

Laporan Harian Metro

Kehadiran Pengarah JKKP, Tn Ir Hj Kormain Mohd Nor turut menyerikan majlis


Menandatangani Memorandum Persefahaman dengan SR Scaffolding

Pertukaran dokumen dengan syarikat SR Scaffolding

Pertukaran dokumen dengan syarikat S&A World Tradelink 

SR Scaffolding bergambar kenangan bersama pengurusan KKTJ

S&A World Tradelink Sdn Bhd bergambar kenangan dengan staff KKTJ

ANR bergambar kenangan dengan staff KKTJ



No comments: